2 hari berjalan (1300KM)

Semalam pukul 4.30 pagi bertolak ke kuantan, nak masuk highway gambang terlajak, jalan berkabus tebal la juge, sampai le maran baru masuk highway. Solat subuh kat R & R Temerloh , lepas je Gombak, kesesakan lalu lintas sampai la sungai besi, orang tengah nak g keje…alhamdulillah sampai KLIA 8.30 pg, tengok mak & bapak nak berlepas ke UK, mak& bapak check in pukul 9, terbang pukul 10.

OTW balik kuantan, singgah KTP, UPM jap, saje tengok2 keadaan UPM camne. lepas tu singgah kat rumah k.Ipah kat ampang. Bulatnye najma hanni, dah macam kakak dia hanna, lepas solat jumaat tido… bangun pukul 5, bawak arif pusing2 taman kosas jap, pastu bertolak ke Kuantan…sesak lagi, sampai la ke Gombak. sampai kuantan 8.30 malam..

Pagi tadi, 7.30 bertolak ke Kota Bharu, singgah KT jumpe helmi, asalnya dia nak pegi, tapi tak jadi sbb ade kenduri kat umah. Sampai ke rumah k.noor 12.45. slamat pengantin baru k.noorhafizan ash’ari & nik masykuri.

Sampai situ, sambil menyelam minum air lee.. dah bebudak ramai g situ, aku pon mengedarkan la kad jemputan kat diorang :p..

Balik, berenti 2 kali. solat zuhur+asar kat besut, solat maghrib+isya kat kemamang
sampai rumah 9 malam … letih, tapi puashati, pasal boleh jalan²..alhamdulillah

Hikmah Kembara (Mirwana)

Di sini kau berdiri berpijak di bumi
Menjunjung langit yang luas
Pernahkah kau terfikir alam penuh rahsia
Anugerah yang Maha Esa

Berjalan bermusafirlah…
Melihat kebesaran Tuhan yang diciptakan untuk
Mereka yang berfikir dan bersyukur
Di atas nikmat dan kurniaNya
Nilai harganya iman dan taqwa
Bagi hamba yang setia

Tiada beza warna kulit atau rupa
Yang ada hanya insan yang lemah…
Dengan satu tujuan mencari keredhaan
Dan berbudi di bumi Tuhan…

Fikirkanlah…ke mana arah kita
Renungilah…ooo
Hikmah kembara menuju kasih
Buktikan cinta kita kepadaNya…
Ini kembara kita

Berjalan dan bermusafirlah…
tuk melihat kebesaranNya
Lantas berfikir dan bersyukur
Di atas nikmat dan kurniaNya
Nilai harganya iman dan taqwa
Bagi hamba yang setia.

Sudahkan Anda Menunaikan Tanggungjawab anda

Hantarlah borang cukai…
Saya menasihatkan kepada sedara seislam, bayarlah zakat pendapatan.. zakat adalah wajib bagi semua orang Islam yg berkemampuan
(dan untuk pengetahuan anda, di Malaysia zakat adalah dibenarkan sebagai Rebat cukai pendapatan, tapi mase bayar zakat tu, jgn la berniat nak mengurangkan cukai plak.. niat kerana Allah, insyaAllah, harta kita diberkati)

KLIBF – PWTC

Baru balik dari KL, ade meeting family, bincang pasal persiapan.

semalam singgah sekejap kat PWTC, melawat Pesta Buku Antara Bangsa KL, sesak sungguh, kalah PC fair (skrg PC fair dia dah pindah ke KLCC) .Tapi tempat KLIBF tu dah ditukar ke dewan (ape tah nama dewan tu), kene seberang sungai, bukan le kat PWTC namanye tu.

Beli 2 je buku, pasal komunikasi suami isteri (normal la bagi orang2 nak kawin nih :p)
9 minggu lagi insyaAllah:)

Malam tu meeting yg ade k.shimah, k.anip, k.ipah, kamil & aku. banyak juge la yg dibincangkan pasal perancangan 3 & 4 Jun nanti, kita merancang, tawakkal pada Allah, moga dipermudahkan jalan.