Kisah Timbang yang Rosak

Dulu-dulu, 11 tahun yang lepas, bila aku isi syiling dua puluh sen kat mesin penimbang kat Metro Kajang, suara makcik dari penimbang tu akan berkata “Berat anda adalah 55Kg, anda kurus & kurang berat badan” – lalu aku pun berkata dalam hati “ish aku dah kuat makan macam ni pun dia kata kurus lagi, mesti mesin ni rosak kot..”

Kelmarin, bertempat di bentong, tempat pengisian gas yang telah beberapa tahun tidak beroperasi dan kini menjadi tempat penyimpanan silinder-silinder kosong, terdapat sebuah mesin penimbang lama..dan aku pun cuba naik ke atasnya, tiba-tiba, jarum penimbang tersebut berpusing ke angka 79Kg..80Kg..- aku berkata di dalam hati “mesin lama ni dah memang rosak..takkan sampai 80 kilo kot, dulu sebelum aku kerja 60 kilo je..ish3..” lalu aku pergi dengan gembiranya, dengan dahi berkerut…

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

Tinggalkan Jawapan

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.