Anak-anak dah sihat Alhamdulillah

Alhamdulillah, setelah bergilir-gilir sakit, anak-anak dah sihat. Yang tinggal hanyalah parut-parut kecil yang akan hilang bila mereka besar nanti, selain itu terbina juga antibodi varicella-zoster immunoglobulin yang akan menghalang penyakit itu untuk seumur hidup, insya-Allah. Tapi anak-anak di Gaza bagaimana? “Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami menjadikan-Mu sebagai pendinding (kepada musuh2) kami, dan kami berlindung dengan-Mu […]

Giliran Muadz Pula : : Hijrah

Setelah dua minggu umar dijangkiti virus chickenpox, petang semalam tengok ada bintik-bintik air muncul pada badan Muadz pula. Sah, giliran adik pula, malam tadi ke klinik, kali ni umar tak banyak cakap dengan doktor sebab tengah minum vitagen. Cadangan asal cuti panjang nak balik Kg Sungai Manila, Perak telah berubah kepada, cuti di Pantai Batu […]

Umar : infected with varicella zoster virus (VZV)

Bermula khamis lepas, umar al-faruq dikesan dijangkiti demam pelentong@chicken pox. Malam tu jumpa doktor kat Az-Zahra.. Dr Razak: Ooo ini chicken pox ni Umar : Popok Dr Razak : Umar jangan dekat sangat dengan adik ye,  kalau adik minum susu ibu, hopefully akan dapat anti bodi ibu. Umar : Didi Progress 5 hari ni menunjukkan […]

Majlis Aqiqah Umar & Muadz::National Accountant Conference 2008

Hujung minggu lepas Kami mengadakan majlis aqiqah untuk umar & muadz, sepupu mereka hasif turut serta. Majlis diadakan di rumah abah mertua kat Pekan, sembelih lembu seekor kongsi-kongsi bahagian. Satu insiden berlaku, besi adsorber kereta lama yang digunakan untuk mengalas kuali memasak meletup, alhamdulillah takde kecederaan serius, adik ipar mohd ikhwan melecur tangan & kaki […]

Umar 1 year.

Alhamdulillah, on Thursday 20 March 2008 (12 Rabi’ul Awal 1419), our beloved son was 1 year. His 1 year birthday in Hijri was on 1 Rabi’ul Awwal 1419. On that day, he started to make a few step.. Semoga Allah meredhai kami semua..ameen We returned to Perak on the day after, crossing new Selangor and […]